Pages

Saturday, December 31, 2011

HAPPY NEW YEAR 2012




Assalamulaikum para blogger korang semua apa khabar?harap2 korang semua berada dalam keadaan sehat2 yer.Pejam celik pejam celik sekejap jer kan mase itu berlalu dah 31.12.2011 dah sungguh pantas mase berlalu meninggalkan kite kan ape pon ku bersyukur dipanjang umur untuk menyambut tahun baru 2012.

Macam2 dah peristiwa manis dan pahit ku lalui semua itu masih segar dalam ingatan ku lagi dan kini yang tinggal hanya lah kenangan2 indah (jiwang sey ayat ku) mulai sekarang aku nak tutup buku lame dan buka buku baru harap tahun 2012 nie akan lebih baik dari tahun sebelum nya insyallah.

Walaupun result pmr aku ta dapat apa yang aku target tapi aku bersyukur kepada allah dengan result pmr apa yang aku dapat.Pasni aku nak kena beri tumpuan sepenuh nya pada agama lak (SMU) dan mungkin pasni aku dah ta bole selalu berfacebook,berspace,bermytwitter( kadang2 jer on9),dan yang penting sekali berbloging -_-.


Aku ada 1 nasihat untuk korang para blogger jangan masuk toilet jam 23:59 pm pada 31/12/2011 kerana anda akan keluar dari toilet pada tahun depan.1.1.2012 haha ingat tau pesanan ku dan bubye 2011 dan selamat datang 2012..






...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

AKHIR ABES DAH CERITA TENTANG DHIA




kisah tentang dhia
Cinta dan simpati tiada ukurannya bagi Dhia yang berdiri antara dua lelaki sangat dikasihinya. Raffi dan Azmi dua lelaki berbeza daripada dua latar belakang. Percintaan tiga segi ini turut menjadi mimpi ngeri apabila ia dicemburui Melly yang berasakan dirinya lebih sesuai.

Azmi sebagai kerani biasa adalah anak seorang imam di kampung disukai ramai kerana sifat rendah diri dan pandai mengambil hati. Hati Dhia sudah lama terpaut pada Azmi, walaupun Raffi jejaka daripada keluarga berada mempunyai kelulusan dari Universiti luar negara juga adalah teman rapat Dhia sejak kecil lagi.

Dhia memilih Azmi sebagai tunangannya, manakala Raffi yang ikhlas menyintai Dhia reda dengan keputusan tersebut. Melly mengambil kesempatan untuk mendekati Raffi dengan memerangkapnya ketika sedang mabuk.Akhirnya Melly mendapati dirinya mengandung, tetapi Raffi tidak mengendahkannya. Tertekan dan terdesak, Melly mengenakan Azmi pula.

Azmi dan Melly ditangkap basah penduduk kampung. Namun Dhia memaafkan Azmi dan majlis pertunangan tetap berlangsung seperti dirancang. Ketika majlis berlangsung keluarga Melly meminta Azmi bertanggungjawab sehingga Melly mengandung. Azmi dan Melly disatukan tanpa kerelaan Dhia.

Hidup Dhia didatangi Zikir seorang arkitek daripada sebuah firma di Kuala Lumpur. Zikir sangat meminati Rose pekerja di firma tersebut. Zikir dan kawan baiknya Fendi mengalami kemalangan jalanraya yang mengakibatkan Fendi meninggal dunia. Ketika majllis pengebumian Fendi, Zikir terlihat Dhia dan terpesona dengan keayuan Dhia.


dan akhir kisah tentang dhia


Dhia dapat rambut palsu dari Melly sebagai hadiah hari jadi. Azmi dan Melly berkahwin. Cancer DHia semakan teruk. Dhia masih merahsiakan penyakit cancer kepada Zikir. Semua kegiatan Salmi terbongkar selepas Melly, Azmi dan Raffi bergaduh di rumah Salmi. Dhia diberi pilihan untuk bermadu atau cerai dengan Zikir. Nenek Zikir, Zetty dan Salmi suruh Dhia bagi kata putus. Dhia tak kesah nak bermadu asalkan ZIkir dapat zuriat.

Malam pertama Rose dan Zikir, Rose nervous nak main tapi Zikir tak nak dia lari ke rumah Dhia dan tidur di sana. Keesokan harinya, Rose mengamuk2 sebab Zikir tak nak malam pertama. Rose nak lempang DHia tapi ditolak dan jatuh. Lalu kelengkang Dhia berdarah dan dihantar ke hospital. Baru la penyakit Dhia terbongkar. Semua sedar yang Dhia adalah angle dalam tentang Dhia.

Dhia mati di hadapan ZIkir. Zikir pun mati bersama-sama dengan DHia berpelukan di atas katil hospital kerana serangan angin ahmar.


...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Friday, December 30, 2011

SIARAN LANGSUNG AKHIR MAHARAJA LAWAK MEGA FINAL ASTRO WARNA

 Kini Maharaja Lawak Mega telah pun sampai ke acara kemuncaknya.Malam ini ML Mega akan di siarkan secara langsung di Astro Warna bersiaran dari Stadium Melawati, Shah Alam jam 10 malam.Pada minggu separuh akhir Kumpulan Pimai tersingkir, manakala empat peserta lagi iaitu kumpulan Boboi, Osbon, Saehu dan Syok mara ke gelanggang akhir .Bagi yang ingin menyaksikan secara langsung di’internet anda boleh melayari tajuk pautan(link) di’bawah


              LINK Live Streaming Astro Warna-Tonton Astro Warna Online

tahniah pada Osbon sebab berjaya menjadi juara diorang mmg layak pun jadi juara.
 dua2 persembahan diorang sememangnya best.juara dapat wang tunai RM350 ribu dengan trofi..
second place BOBOI best gak persembahan diorang dapat wang tunai RM 250 ribu dengan trofi..

third SAEHU kumpulan dari Indonesia dapat wang tunai RM 150 ribu dengan trofi..

tempat keempat SYOK kumpulan dari Malaysia dengan Singapura dapat wang tunai RM 50 ribu..

...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Sunday, December 18, 2011

follower ku bertambah

as salam kepada smua blogger hari nih aqu gembira sangat2 sebab follower aqu dah bertambah dari 13 follower jer dulu dan skang dah 93 follower syukur alhamdulilah semua berkat aqu masok segmen ini apa pon segmen ini  dah berakhir so kepada yang ta sempat masok tu jangan bersedih tau mungkin nanti ada lagi kot ala tunggu je la ok warga blogger ;) dan di kesempatan ini aqu juga nak cakap sesuatu benda kat semua warga blogger ta kira tua ka muda ka bujang ka dah kahwin ka siapa2 jer la asal kan ada blogger tolong la jadi follower tuan punya blogger ini dia kawan baik aqu dan kita orang memang kawan rapat sangat2 (BBF).
Aku sekarang dah ada hobi baru korang nak tahu apa? rasa2 korang apa hobi baru aqu?entah la korang pon ta dapat nak teka kan adoyaii. Ok la aqu bagitahu hobi baru aqu nie memang best+seronok+suka2 je apalagi klu bukan adobe photoshop jeng3 best la macam2 boleh buat tau boleh membuat text,membuat gambar menjadi transparent dan macam2 lagi.Aqu nak berterima kasih kepada HAFIZZI AZIZ kerana banyak aqu belajar kat blogger dia cara tentang edit gambar dengan menggunakan photoshop al maklum la aqu bukan pandai guna benda alah tu pon masih newbie lagi belom pro ta la cam orang2 lain tu dah pro.blogger dia memang lawa+smart memang top gila la blogger dia apa pon memang buat aqu terpegun la dengan blogger dia lawa sungguh la..haha cam tu la :).
ok akhir sekali aqu ada sesuatu nak tunjuk kat korang semua aqu ada edit gambar pakai photoshop s4 edit sendiri ini tau ta tahu apa kata korang nanti apa pon see je la.








ini la dia aqu edit gambar guna photoshop biasa jer kan ta cam korang semua lawa2 >,<
               
                                                   


...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Tuesday, December 13, 2011

adakah patut ku diamkan lagi diri ini

Dia terbisu..
ku terdiam..
diam menbalas dengan senyuman..
ku menbiarkankan...
ku terlepas ...aku tidak kisah..
diam mengoda..
ku tidak tertawan..tetapi ku berpaling kepadanya..
sambil melihat kebelakang...
dia perasan..
ada ku kisah..
kerana..kuu..nak gembira..kerana..
adalah???

haha...

...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Thursday, December 8, 2011

Segmen up follower dengan sepantas kilat



BELUM COBA, BELUM TAW !


                                     
                                 #klik banner comel tu..kita join sama-sama ehh.. (^^)v

...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

10 Petanda Dia Jodoh Kita



Assalamualaikum. 
Aqu cukup tertarik dengan satu artikel di iluvislam.com
Mungkin ianya ada berkenaan dengan kita semua. Terutamanya dalam mencari jodoh. Jadi, aqu rasa tak salah kalau aqu sharekan artikel ni pada anda semua terutamanya pembaca blog aqu ni. 

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :
1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2. Senang Bersama
Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.
3. Terima Kita Seadanya
Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.
4. Sentiasa Jujur
Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.
5. Percaya Mempercayai
Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.
6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?
7. Memahami Diri Kita
Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.
8. Tampilkan Kelemahan
Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.
9. Kata Hati
Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.
10. Solat Istikharah dan Tawakkal
Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.
-Artikel iluvislam.com

Jadi, antara sepuluh-sepuluh petanda ni, adakah semuanya ada kena mengena dengan anda? Katakan YA atau TIDAK. hehe

Selamat berbahagia semua :) 


...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Sunday, December 4, 2011

Tip jika anda bertemu dengan hantu (seram nih)



assalamulaikum smua,kite ade bnde nk kongsi dgn korang tntang tip2 cm ne
Jika korang bertemu hantu, jangan panik ada tip untuk korang menangani hantu-hantu nih. :-)


Pocong
Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah cari kelemahannya. Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kepalanya dan tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu rana dia tidak pakai apa apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.

Langsuir
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil jelir-jelir lidah. Kalau tak pun tunjuk cermin muka kat dia, pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak
Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun mestilah ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia, tentu dia boring.

Hantu Raya
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara mengalahkannya senang saja, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit raya, ajak main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang. Tentu dia tak kacau kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia, kita hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada disitu.

Jerangkung
Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah untuk menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan lihat gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen berguni-guni. .nanti dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi tuannya... lepas tu sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar duit satu sen banyak2 tu

Hantu Ponteng
Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang lerrr..takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepaih tu nengok e-mail..macam sekarang nih..sah-sah tengah ponteng nie..macamana nak jawab..korang sendiri gak jadik hantu..jadi bawak-bawaklah buat kerja ...

ok tu jer la sbnyk sdikit tip kite bgi hehe..oii korg kite ade sesuatu nk tunjuk kt korg smua la :)

scroll and see down
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

haha nie korang msty knal kn.. ahakkk
kbye smua nk cau dulu :D

...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Saturday, December 3, 2011

Akhir nyer~~

assalamulaikum smua,lme gk x post belog eishhh  x de mase la n terlupe la mklum la x de idea sebenar nyer aper nk post kn tpy klu ade idea ------>kite promise akn post kn >,< . perghh pnat thap giler la hri nie rse spnjang mlm x tdor smate2 update balik belog kite nie.Belog kite yg dulu tu rase kurang gempak la x brape smart n kurang menarik cm tu la so kite kena update belog kite nie cm2 dh kite tmbh kt belog kite tu bgi lbih nice lgi la.Sabor punye sabor mmg mnguji thap kesabaran wat2 pstu x jdi (bengang jer) pstu tros wat2 smpai la mnjdi ingt kwn2 ku jgn putos ase same skali taw tros kn berusaha lgi sehingga ia berjaya renung2 kn la n selamat beramal hehe.Alhamdulilah akhirnyer selesai gak la syukur2 ahakk ^_^ Kbye smua nk cau dulu.



muke cm begang jer kn org dlm gmbr nie (ceh ckp diri sndiri)haha XD

...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reservedhttp://firdausf26.blogspot.com/