Pages

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Monday, December 24, 2012

diriku insan biasa




Assalamualaikum




hijrah itu mudah,
kita yang menyukarkannya,
berubah itu indah, 
kita yang merubahnya, 

sahabat,
diriku juga sepertimu,
jika dilihat sempurna segalanya,
itu bukanlah diriku, 

sahabat, 
jika dilihat aku memberi kata peransang, 
jika terlihat aku tabah, 
jika dilihat aku berubah, 
jika terlihat kesalahanku, 

tegurlah..
tergurlah...
tegurlah...diri yang alpa ini.. 

sahabat,
diri ini juga terkadang tersungkur 
dan terkadang tersasar,
kadang kala lalai ..

JANGAN! 
dilihat diriku ini sempurna, 
kerana nasihatku,
pemakaianku, bahkan perbuatanku,
aku insan biasa kadangkala tersasar dari jalan hakiki.. 

aku perlukan bimbingan,
diriku jua perlukan pendorong,
juga kata peransang yang sama,
namun kemana dikau wahai sahabat.....





...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

4 nasihat :):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reservedhttp://firdausf26.blogspot.com/