Pages

Monday, July 23, 2012

AIS KRIM GORENG




Assalammualaikum macam mane puase ok tak masok ni dah 3 hari berpuase sekejap jer mase berlalukan
bace tak tajuk atas ni sebelom tu SINI .ok bebalik pada tajuk tentang ais krim goreng perghh memang
sedap gile2.Lagi2 bulan puasa ni memang terleleh airliuh jer bila melihatnya ye..







Bahan-bahan:
  • 10 keping roti putih
  • 5 scope aiskrim (apa2 perisa)
  • Plastik wrap ( untuk balut roti)
  • Minyak untuk mengoreng

  • Cara-cara:
    1. Lembabkan roti dengan air /saya gelek jer roti tu..
    2. Skopkan aiskrim ke atas roti.
    3. Tutupkan aiskrim dgn sekeping roti lagi.
    4. Tekan acuan telur yang bulat tu (hana guna acuan spt di atas) supaya roti terputus (Pastikan roti bercantum supaya aiskrim tidak meleleh keluar)./saya guna cawan plastik .. idea dari catlina..
    5. Balut dengan plastik pembalut dan simpan dalam frezeer selama 3jam atau semalaman - hana simpan semalaman
    6. Keluarkan dari tempat pembeku dan goreng dalam minyak yang panas hingga kuning keemasan. Jangan lama, paling kurang 1-2min sahaja tp pastikan minyak sudah betol2 panas.
Apalagi buat lah aiskrim goreng kita dah bagi resepi tu ^ ^


...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

4 nasihat :):

  1. da bt.hehe.ari tu lg bt.tp husbnd x ske sgt.beminyk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh yeker?..hihi mmg lah berminyak dah name pon gorengkan
      tapi sedapkan...

      Delete
  2. saya pandai buat ais krm sendiri . hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh..,bgos lha hihi buat aiskrim goreng 1
      hoho :D:D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reservedhttp://firdausf26.blogspot.com/