Pages

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Wednesday, July 25, 2012

Tip hilangkan Sakit Gigi




Assalamualaikum
Kebanyak orang mesti penah melalui pengalaman sakit gigi tak? .Memang terseksakan bila sakit gigi .Saat sakit gigi tu datang,rasanya macam nak hentak-hentak kat tempat sakit tu untuk hilangkan rasa sakit.. Padahal,bila dihentak makin sakit ..padah!!





Anda sering sakit gigi tak apa jangan risau ada penawarnya hoho.okey ^ ^


  • Bunga cengkih – Ambil 3 kuntum bunga cengkih dan gigit menggunakan gigi yang sakit itu. Sekiranya gigi yang sakit itu berlubang, ambil bunga cengkih tersebut kemudian tumbuk dan masukkan dalam lubang tersebut. Jangan lupa tutup dengan kapas. Dengan izin Allah, rasa sakit tu akan berkurangan.. InsyaAllah..
  • Belimbing buluh – Makan belimbing buluh bersama garam untuk menhilangkanrasa sakit gigi. Rasa masam buah belimbing buluh ni mujarab untuk meredakan kesakitan yg anda alami.
  • Bawang putih – Ambil seulas bawang putih dan hiriskan nipis-nipis. Kemudian tempek pada gigi yang sakit. Biarkan selamalebih kurang 1 jam.
  • Daun lidah buaya – Untuk merawat gigi, ambil isinya dan letakkan pada gigi yang sakit. BIarkan selama dua hingga tiga jam..
  • Garam – Garam ni digunakan untuk mencegah. Kata orang mencegah lebih baik daripada mengubati. Amalkan cara ini untuk dapatkan gigi yang sihat. Campurkan sedikit garam halus pada ubat gigi ketika hendak menggosok gigi setiap pagi atau sebelum tidur. Kaedah ni gigi akan lebih putih dan bersinar-sinar.
Harap2 dapat membantu korang ye

...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

0 nasihat :):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reservedhttp://firdausf26.blogspot.com/