Pages

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saturday, July 14, 2012

Tutorial besarkan gambar entry








Asslamualaikum oke tutorial seterusnya aku nak ajar tentang cara2 nak besarkan gambar
dulu aku terpikir gak macam mane cara nak besarkan gambar setiap kali aku upload mesti gambar tu kelihatan kecik tapi sekarang aku dah tahu cara2 nya so aku nak ajar korang semua mungkin ramai yang dah tahu tapi taper ajar sesiapa yang masih belum tahu lagi ^ ^





pertama,korang upload gambar korang macam biasa. tapi make sure pilih size gambar tuh korang pilih large/besar.





dah upload,korang tick edit html macam contoh kat atas ni..
1. garis merah korang delete.
2.garis biru korang tukar kepada 600px. tapi kalau main wrapper korang tak lebar,jangan buat 600px.. contohnya main wrapper korang 500++ px,korang tukar ikut kelebarannya..kurangkan 20px dari lebar main wrapper korang tuh..
3.s400 tuh korang tukar jadi s800. kenapa 800?ni untuk kasik gambar korang sharp dan jelas.. takde la kabur2 nanti..

contohnya korang boleh tengok gambar bawah ni..



ok selesai ^ ^


...Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...

0 nasihat :):

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reservedhttp://firdausf26.blogspot.com/